آشنایی با اسامی نسل ها برای مهارت عمومی انگلیسی


زیاد بهتون گفتن که تا یه جایی نمرتون میاد بالا اما اگه مهارت عمومی در انگلیسی نداشته باشید پیشرفت نمی کنید. در این پست می خوام در مورد اسامی نسل ها بهتون توضیح بدم. از این اسامی می تونید برای رایتینگ و اسپیکینگ استفاده کنید. من خودم دقیقا ازش تو رایتینگ استفاده کردم.

در جامعه‌شناسی، نسل‌ها گروه‌هایی از افراد هستند که در یک دوره زمانی خاص به دنیا آمده‌اند. این دوره زمانی معمولاً حدود ۱۵ تا ۲۰ سال است. نسل‌ها اغلب بر اساس تجربیات مشترکی که در طول زندگی خود داشته‌اند، تعریف می‌شوند. این تجربیات می‌تواند شامل وقایع تاریخی، فناوری، فرهنگ و سیاست باشد.

در مورد عناوین نسل-سال، این عناوین به طور کلی برای توصیف نسل‌های مختلف در فرهنگ عامه استفاده می‌شوند. این عناوین اغلب بر اساس سال‌های تولد اعضای یک نسل تعیین می‌شوند.

عناوین نسل-سال می‌توانند برای کمک به درک بهتر تفاوت‌های بین نسل‌های مختلف مفید باشند. این عناوین می‌توانند به ما کمک کنند تا تجربیات مشترکی را که اعضای یک نسل داشته‌اند، درک کنیم و همچنین تأثیر این تجربیات بر ارزش‌ها و دیدگاه‌های آنها را درک کنیم.

اسامی تمامی نسل های اخیر:

  • The Greatest Generation – born 1901-1927
  • The Silent Generation – born 1928-1945
  • The Baby Boomer Generation – born 1946-1964
  • Generation X – born 1965-1980
  • Millennials – born 1981-1996
  • Generation Z – born 1996-2012
  • Gen Alpha – born 2013 – 2025

بزرگترین نسل The Greatest Generation – متولد 1901-1927: این افراد به طور غیر قابل حذفی تحت تأثیر رکود بزرگ قرار گرفتند، که فرزندانشان را به صرفه جویی درآورد. این گروه همچنین نماینده اکثریت سربازان جنگ جهانی دوم بود. اگر هنوز در میان ما هستید، این افراد بین 98 تا 121 سال سن دارند.

نسل خاموش The Silent Generation – متولد 1928-1945: متولدین بین این سالها در واقع کوچکترین گروه هستند، به دلیل عواقب ناشی از رکود بزرگ و جنگ جهانی دوم. بین تعداد جمعیت و تردید در صحبت علیه مسائل اجتماعی به دلیل دوران حکومت مک کارتی، آنها نام خود را به دست آوردند. در سال 2023 افراد این گروه بین 77 تا 97 سال هستند.

The Baby Boomer Generation – متولد 1946-1964: بیبی بومرها، همراه با هزاره ها، یکی از گروه هایی هستند که در کل لیست اشتباه گرفته شده اند. جوک‌ها و ویدیوهای بی‌شماری اینترنتی از جوانانی که می‌گویند: «اوکی بومر!» در ارجاع به یک فرد مسن که دنیای مدرن و نحوه عملکرد آن را درک نمی کند.

بیبی بومرها در واقع یکی از مرتبط ترین گروه ها در جامعه مدرن هستند، زیرا آنها برای بسیاری از پیشرفت های فناوری در 50 سال گذشته یکپارچه بوده اند. آنها با رشد مدرن و یادگیری نحوه عملکرد در عصر تکنولوژی امروز سازگارتر بوده اند. بومرها در حال حاضر بین 58 تا 76 سال سن دارند.

نسل Generation X – متولد 1965-1980: همانند Baby Boomers، Gen X’ers مرتبط‌ترین نسل دوران مدرن در ارتباط با فناوری هستند و تقریباً به عنوان پل ارتباطی بین جمعیت‌های مسن به افراد جوان‌تر عمل می‌کنند. آنها برای شروع اینترنت، بازی های ویدیویی، هوش مصنوعی حضور داشتند و جمعیتی هستند که بسیاری از این پیشرفت ها را ایجاد کرده اند.این گروه از افراد در حال حاضر بین 43 تا 57 سال سن دارند.

Millennials – متولد 1981-1996: همانطور که گفته شد، در کنار Gen X’ers، Millennials به شدت سوءتفاهم شده و اغلب به اشتباه برچسب گذاری می شوند. افراد مسن‌تر زمانی که ارزش‌های زمان‌های قدیمی‌تر را درک نمی‌کنند و همان دیدگاه‌هایی را دارند که در جوانی داشتند، می‌توانند فرد جوان‌تری را به‌خاطر «هزارساله» بودن سرزنش کنند. بسیار رایج است که کسی از اصطلاح هزاره برای اشاره به افراد 20 ساله استفاده کند، اگرچه هزاره های واقعی بین 28 تا 42 سال سن دارند.

نسل Generation Z – متولد 1996-2012: این گروه از جوانان یک گروه جالب است. آنها در معرض رسانه های اجتماعی قرار گرفته اند و اولین جمعیتی بودند که با آزار و اذیت سایبری و سایر مسائل مربوط به اینترنت کنار آمدند، همچنین در این مدت بود که خشونت های مربوط به مدرسه و بحران آب و هوا بیشتر شد. این گروه بزرگ از افراد بین 10 تا 27 سال سن دارند.

نسل آلفا Gen Alpha – متولد 2013 – 2025: اینها جوانترین افراد در ایالات متحده هستند و اولین گروهی هستند که در قرن بیست و یکم متولد شده اند. آنها اولین نسلی هستند که از والدینی متولد شده اند که با اینترنت، تلفن های همراه، تبلت ها و رسانه های اجتماعی بزرگ شده اند. آنها همچنین تمایل دارند که از نظر نژادی متنوع ترین و از نظر فناوری ماهرترین باشند. مسن ترین افراد این گروه امسال 10 ساله خواهند بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اعتبارسنجی: *

امتیاز


216
⭐⭐⭐⭐⭐

جزئیات

آشنایی با اسامی نسل ها برای مهارت عمومی انگلیسی


تاریخ انتشار :

2023-11-23

دسته بندی :

اشتراک


لینک کوتاه

https://get-pack.ir/?p=737