راهنمایی برای اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking


اسپیکینگ آیلتس یکی از استرس زا ترین اسکیل ها برای من بود. خوب دلیلش هم تمرین نداشتنم بود و ترس از اگزمینر. اما من کاری کردم که خودم دوست داشتم جای اگزمینر باشم و از بچه ها سوال بپرسم. پس اگر شما هم مثل من ترس دارید می تونید بر ترس خودتون غلبه کنید.

خوب بریم سراغ توضیحات. اسپیکینگ آیلتس که زمانش بین 11 تا 14 دقیقه است. بالا پایین داره دیگه یکی دو دقیقه. سه بخش هم داره. من یه بار یادمه کل سوالات در مورد حیوانات ازم پرسید و من هم چون حیوانات را دوست دارم با اشتیاق زیادی به سوالا پاسخ می دادم. به صورت کلی میشه این آزمون تو ۱۰۰ موضوع مطرح بشه. پس باید زبان عمومی خوبی داشته باشید. یعنی باید یکسری چیز ها را بلد باشید که بتونید به انگلیسی اون ها را بگید. در مورد هر موضوعی که می تونید تمرین کنید.

قسمت اول: یک دقیقه تا ۵ دقیقه می تونه باشه و یکسری سوالات روزمره ازتون پرسیده میشه. اسمتون چیه؟ درس می خونید یا نه؟ کارتون چیه؟ و به اگزمینر اجازه می دید که بیشتر در موردتون بدونه.

قسمت دوم: یه برگه بهتون میده که موضوعش هرچیزی می تونه باشه و یک دقیقه بهتون وقت میده که روی یک برگه که با مداد میده نوت بنویسید و بعدش ۲ دقیقه در موردش صحبت کنید. داخلش هم معمولا ۵ خط نوشته شده. خیلی دقت کنید خط اول توضیح میده که این کارت سوال برای چی هست و تو ۴ خط بعدی ۴ تا سوال هست. بچه ها متاسفانه از استرس زیاد سوال ۴ که داخل خط پنجم هست را نمی بینند پس دقت کنید.

قسمت سوم: سوالات در مورد قسمت دوم هست و ۴ تا ۵ دقیقه زمان می بره. یعنی اگزمینر میاد و جواب هایی که دادید را باز می کنه و از دلش سوال می پرسه. سخت نگیرید چیزی نیست :))

من دوتا مورد را داخل اسپیکینگ مشکل داشتم: یکی اینکه می ترسیدم گرامر و لغات اشتباه با تلفظ اشتباه بگم و دومی اگر تا حدی می تونستم اعتماد به نفس حرف زدن را نداشتم.چیکار کردم؟ اومدم و شروع کردم به خوندن سوالات با جواب ها و حفظ کردن جواب ها. بعدش برای دفعه بعدی اومدم و جواب ها را با هم مخلوط کردم. یکمی از اینو برای سوال اول می گفتم و یکمی را برای سوال دوم. اینکار باعث شد تا هم سعی کنم لغات را تو جاهای مختلف به کار ببرم ( کنار گرامر درست) و هم اعتماد به نفسم رفت بالا.

جدول نمرات اسپیکینگ آیلتس

سطحبند اسکور یا نمره
ضعیف4
متوسط5
خوب6
خیلی خوب7
عالی8
حرفه ای9

نمونه سوالات قسمت اول اسپیکینگ آیلتس:

در قسمت اول سوالات در مورد موضوعات زیر می تونه باشه:

Work – Study – Hometown – Home – Art – Bicycles – Birthdays – Childhood – Clothes – Computers – Daily routine – Dictionaries – Evenings – Family & Friends – Flowers – Food – Going Out – Happiness – Hobbies – Internet – Leisure time – Music – Neighbours & Neighbourhood – Newspapers – Pets – Reading – Shopping – Sport – TV – Transport – Weather.

What is your job?

What is your job?

I currently work as an office manager at a large marketing company. I’ve been in the job for about five years now. I’m usually assigned to work with a specific business in order to improve their sales through various marketing strategies


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اعتبارسنجی: *

امتیاز


236
⭐⭐⭐⭐⭐

جزئیات

راهنمایی برای اسپیکینگ آیلتس IELTS Speaking


تاریخ انتشار :

2023-08-03

دسته بندی :

اشتراک


لینک کوتاه

https://get-pack.ir/?p=415