رایتینگ تسک ۱ آیلتس آکادمیک و نمونه


آیلتس تسک ۱ آکادمیک دارای ویژگی های زیر است :

۱- این رایتینگ ۲۰ دقیقه زمان مجاز دارد ( پیشنهاد: ۵ دقیقه فکر کردن و نوت نویسی – ۱۰ دقیقه نوشتن – ۵ دقیقه بازنویسی و تصحیح)

۲- ۳۰٪ نمره ی کل رایتینگ شما را به خود اختصاص می دهد.

۳- حداقل باید ۱۵۰ کلمه بنویسید. تعداد کمتر باعث دریافت نمره ی کمتر می شود.

 

اما آیلتس آکادمیک تسک ۱ دارای ۶ نوع مختلف است :

۱- فرآیند پردازش یا process diagrams

۲- نقشه یا Map

۳- نمودار میله ای یا Bar Chart

۴- پای چارت Pie Chart

۵- جدول یا Table

۶- نمودار خطی یا Line Graph

البته ی دسته ی ۷ ام هم وجود دارد که تلفیق دو نمونه از موارد بالا با هم است 🙂

 

چک لیست مهم برای رایتینگ تسک ۱ اکادمیک:

۱- در ابتدا مطمئن شوید که انواع سوالات ( ۷ مورد) را می شناسید.

۲- سعی کنید از هر ۷ نوع رایتینگ تسک ۱، یکبار امتحان بدهید.( یک سوال پیدا کنید و جوابشو بنویسید، بعدش برای تصحیح از یک مصحح کمک بگیرید)

۳- ویژگی های هر سه پاراگراف را بشناسید.

۴- سعی کنید سوالات تستی را rephrase and restate کنید.

۵- متوجه باشید که چرا در رایتینگ تسک ۱ ما جمع بندی یا conclusion نداریم.

۶- یاد بگیرید چطوری پارگراف اول را بنویسید.

۷- تمرین کنید چطوری ویژگی های کلیدی یک چارت، جدول و … را در کمترین زمان ممکن پیدا کنید.

۸- تمرین کنید چطوری یک جمله ی مقایسه ای خوب بنویسید.

۹- یاد بگیرید چطوری یک روند را توضیح بدید. مثلا روند صعودی و یا روند نزولی

۱۰- تا می تونید بنویسید. وقتی می خواید رایتینگ قوی داشته باشید باید بنویسید و بدید یک نفر غلط هاتون را بگیره. هیچ راهه دیگه ای ندارید.

 

از نظر اگزمینر ۴ مورد در تصحیح رایتینگ شما اهمیت دارد :

۱- توضیح صحیح در مورد موضوع Task Achievement (25%)
۲- انسجام و پیوستگی Coherence & Cohesion (25%)
۳- استفاده از لغت های خاص و مترادفVocabulary (25%): برای این بخش می توانید از کلمات زیر استفاده کنید:

به جای show بنویسید: depict – set out – illustrate – demonstrate

به جای and بنویسید: as well as – moreover – what is more

به جای نوشتن یک درصد ( ۱٪) بنویسید: a tiny proportion

به جای ۲۶ درصد (۲۶٪) بنویسید: about a quarter

به جای ۱۰ درصد (۱۰٪) بنویسید: on in ten

به جای ۳۰ درصد (۳۰٪) بنویسید: just over a third

به جای حدودا (about ) بنویسید: around – approximately

برای ذکر دقیق یک درصد at را قبل از عدد ذکر کنید: دقیقا ۱۰ درصد که میشه at 10% اما نزدیک ۱۰٪ میشه by 10% .

برای نوشتن سقوط ناگهانی می توانید بنویسید : It plummeted

اگر روند ریز آهسته تر باشه می تونید بنویسید : It dropped – It falls – there was a decline

برای رشد خیلی سریع می تونید بنویسید: It rocketed

اگر روند رشد آروم تر باشه می تونید بنویسید: It reached – It increase – there was a growth

اگر روند پایدار و استیبل بود بنویسید :

remain the same – remain steady – hold steady – remain constant – plateau – reach a plateau – remain consistent – stay the same – even out – remain static – stay a steady level

اگر روند نوسان کمی داشت بنویسید :

fluctuate – go through an erratic period – vary – rise and fall erratically

برای جمع بندی آخر به جای in conclusion بنویسید:

To sum up – To conclude – In summary – In general – It can be inferred that – Overall – In brief – It is clear that

 

۴- گرامر صحیح Grammar (25%): برای حرفه ای تر نوشتن رایتینگ زمان متن را به صورت های مختلف مثل حال استمراری، گذشته استمراری و کامل بنویسید.

 

 

ساختار آزمون رایتینگ تسک ۱ ( آکادمیک ):

از ۲۰ دقیقه زمان این قسمت ۵ دقیقه را به نوت تکینگ اختصاص دهید. یعنی ابتدا سوال را به خوبی بخوانید. معادل های کلمات آن را که به خاطر می آورید بنویسید. دقت کنید در این قسمت نباید نظر شخصی خود را ذکر کنید.

آزمون رایتینگ تسک ۱ به ۳ قسمت اصلی تقسیم می شود:

۱- سوال را به صورت دیگری بنویسید در واقع سوال را restate and rephrase کنید.

۲- مرحله ی بعدی یک پیشنمای کلی (overview) بدون جزییات بنویسید. یعنی ترند های اصلی را بنویسید. دقت کنید در overview جزییات مثل عدد اصلا ذکر نکنید.

برای شروع این قسمت بهتر است از عبارت هایی مثل As we can see – As it can be seen – As it can clear – As it can shown که به عنوان overview sign هستند، استفاده کنید.

دو قسمت بالا باید در یک پاراگراف و پشت سر هم باشند.

۳- این قسمت بسته به نوع سوال متفاوت است. اگر سوال شامل کمترین حد و بیشترین حد است می توانید این موارد را ذکر کنید. یعنی highest – lowest – similarity را ذکر کنید و با بقیه موارد که اهمیت کمتری دارند کاری نداشته باشید:). تصور کنید قصد دارید چارت یا جدول یا نمودار را برای یک شخص که بینایی ندارد توضیح دهید. بهترین توضیح خود را بنویسید. دقت کنید که این بخش دارای بدنه ی ۱ یا body1 و بدنه ی ۲ یا body2 است به این معنی که دو پارگراف مجزا بنویسید.

یک نمونه رایتینگ تسک ۱ آکادمیک با باند ۹ :

The chart shows the average number of hours each day that Chinese, American, Turkish and Brazilian tourists spent doing leisure activities while on holiday in Greece in August 2019.

Summarise the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.

Write at least 150 words.

رایتینگ تسک ۱ آیلتس آکادمیک و نمونه
رایتینگ تسک ۱ آیلتس آکادمیک و نمونه

Model answer

The bar chart compares the amount of time each day that people from four different countries spent doing activities while on holiday in Greece in August 2019. The activities were going to the beach, visiting different attractions, and reading.

Overall, the tourists spent the most time reading books while they spent the least time visiting places. The Chinese tourists spent the longest reading books with a total of eight hours per day. By contrast, the Brazilians spent the longest at the beach with a total of six hours.

Both the American and the Turkish tourists spent the same number of hours every day visiting places with a total of three hours each. Similarly, the Turkish and Brazilian groups spent a total of four hours each reading books. The Chinese tourists spent twice the amount of time reading books as the Turkish and Brazilian tourists, whereas the American and Turkish groups spent three times the amount of time visiting places as the Chinese group.

(163 words)

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اعتبارسنجی: *

امتیاز


530
⭐⭐⭐⭐⭐

جزئیات

رایتینگ تسک ۱ آیلتس آکادمیک و نمونه


تاریخ انتشار :

2023-03-03

دسته بندی :

اشتراک


لینک کوتاه

https://get-pack.ir/?p=257